Olen pyrkinyt manaamaan tällä aavetarinalla esiin erään aatteen hengen,
joka ei saa suututtaa lukijoitani
sen enempää itseensä, toisiinsa, jouluun kuin minuunkaan.

Kummitelkoon se lempeästi heidän kotonaan,
älköön kukaan sitä karkottako.


Uskollinen ystävänne ja palvelijanne,

C.D.


Joulukuussa 1843.

sunnuntai 7. tammikuuta 2018

Lisää haasteita

Löysin taas uuden lukuhaasteen!

Miksipä ei, tämänhän voi näppärästi yhdistää Helmet lukuhaasteeseen. Kyseessä on Hyllynlämmittäjä haaste, jossa pitää valita 12 kirjaa jotka nököttävät kirjahyllyssä lukemattomina. Kirjahyllyssäni ei ole lukemattomia kirjoja, mutta muuten niitä kyllä täältä löytyy. Nappasin sängyn vierestä 12 kappaletta, tosin huomasin ottaneeni yhden luetun joten joudun vaihtamaan sen johonkin toiseen. Mutta muuten, tässä minun tusinani.

Mistä haaste alunperin on lähtenyt käyntiin, sitä en tiedä, minä näin Facebookissa tämän.

Mutta käydäänpäs tämä pino läpi ennen kuin vaihdetaan tuo yksi toiseen.



1) Håkan Nesser: Människa utan hund.
Siskoni antama syntymäpäivälahja joka makasi toista kuukautta yöpöydälläni. Nyt olen aloittanut, on muuten lukemisen arvoinen! Lisää kun olen saanut luettua loppuun.

2) Watterson: The Essential Calvin and Hobbes 
Ostin viisi Lassi ja Leevi kirjaa itselleni joululahjaksi kirpparilta. Lukematta edelleen, mutta rakastan Calvinia, joten eiköhän tämä tule luettua. 

3) Karin Fossum: Den som älskar något annat
Kirjaston kierrätyshyllystä mukaan tarttunut kirja. Päätyy varmasti takaisin sinne kun olen ehtinyt lukemaan.

4) Noah Hawley: Kaikki sanovat tahdon
Kierrätyshyllystä tämäkin. Oletan että takakannen teksti on ollut syy tähän valintaani: Viihdyttäviä ajatuksia herättävä romaani siitä mitä rakastavaisille tapahtuu papin aamenen jälkeen. 

5) Harri Nykänen: Ariel
Tämän olen lukenut. Miksi se ei ole päätynyt kirjahyllyyn, sitä en tiedä. Pois se ei ole lähdössä, sain sen ystävältä kun näin hänet viimeistä kertaa sairaalan ulkopuolella. Hän sanoi että minun on luettava kirja, ihan nimensä takia. Luinhan minä. 

6) Camilla Läckberg: Olycksfågeln
Kirjastosta tämäkin. Valittu koska kyseessä on Läckbergin kirja jota en ole lukenut. Päätyy kiertoon tämäkin kun olen sen lukenut. 

7) Danielle Steel: Hänen kuninkaallinen korkeutensa
 Kesähömpäksi otettu kierrätyspisteestä. Jäi vaan kesällä lukematta, kuten niin monet muutkin lomakirjoiksi tarkoitetut. En tainnut lukea ensimmäistäkään kirjaa lomani aikana. Eikä minun tarvitse edes epäillä, en lukenut. En tehnyt mitään muuta kun imin itseeni kaiken minkä pystyin ennen kuin oli pakko luopua. 

8) Kimberly Belle: Viimeinen henkäys
Näköjään ollut tarjouksessa jossakin. En edes muista ostaneeni tätä. Olisiko ollut sairaalan R-koiskissa tarjolla. Olinko kuvitellut lukevani?

9) Cecelia Ahern. Suoraan sydämestä
Tämäkin on riippumattokirjaksi tarkoitettu. No, tuleehan se kesä sieltä taas. Onko sitten riippumattosäitä, sitä en osaa sanoa. 

10) Corinne Hofmann: Den vita massajen
Tätä on hehkutettu eri paikoissa. Jospa nyt vihdoinkin saisin luettua?

11) Michael Connelly: Återkomsten
Harry Bosch <3

12) Patricia Cornwell: Valokeilassa
Tämä minun piti lukea sairaslomallani alkuvuodeesta. Ei tätä pimeällä uskalla kuitenkaan lukea. 

Kömmin sitten pilkkopimeeseen makuuhuoneeseemme, ojensin käden kirjapinoon ja nappasin keskivaiheilta kirjan. Sattui olemaan sitten tämä
Michael Connelly: Kadonnut valo
Miten minulla voi olla kaksi Boshia lukematta kotona?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...